Stallet!

God kväll :)

Har varit i stallet nu ikväll och myst med världens bästa skruttegris! Började som vanligt med att mocka och fixa all hans mat och sådär, skönt att ha det klart innan man rider tycker jag. Nackdelen är dock att man får skynda sig rätt rejält eftersom det blir mörkt så tidigt nu!

Julia hade insläppet så jag tog in Appo medan hon tog in dom andra. Bråttom hade han, va väl hungrig.. Men jag haffade honom på en ridtur innan det blev mat! Skrittade bort till Telis och red på deras volt där det va kolsvart eftersom de inte lagat lampan än. Första gången han va där sen i maj, så det var mycket att titta på, plus att det var väldigt mörkt = spänd och tittig pålle. Blev rädd och hoppade iväg några gånger men sånt är livet, balansträning får man ju på köpet! ;)

Red mest lösgörande med volter, bågar och övergångar för att få igenom honom ordentligt. Han var först jättefin i skritten, i traven var han bara pigg och sprang. Lite stel och ville inte riktigt samarbeta, så saktade av till skritt igen och nötade på. Sen var han fin i både traven och galoppen. Tränade även på att gå i vattenpölar, då det inte är en av herrns favoritsysselsättningar... efter lite övertalning gick även det bra!

Haha jag var supernördig och gjorde för skojs skull en vlogg-grej för att se hur den blev, och filmade hästarna när jag gick mot stallet. Då började Appo och David busa och leka jättemycket så kunde inte låta bli att fortsätta filma sötisarna. Laddar upp filmen, men ni kan ju ignorera mig - as ususal, haha..

http://wyoutube.com/watch?v=HL-GMI5BUSMww.



Kommentarer
Postat av: N

fin blogg :D allt bra?

2010-09-23 @ 23:20:10
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0