Appo!

Jag hade haft ett relativt långt upphåll med ridningen när jag plötsligt fick akut abstinens efter hästlivet. Jag satte in annonser på olika sidor och fick snart svar av Sara som skrev rätt kortfattat om sitt varmblod som var en 9årig valack, snäll om än lite valpig. Det som faktiskt avgjorde att jag åkte och tittade på honom var läget, han stod i Akalla dit det är väldigt bra kommunala färdmedel från där jag bor jämfört med många andra stall.

Så mer än så visste jag egentligen inte första gången jag kom till Stall Hägerstalund. Väl där kom jag på mig själv, och innan vi skulla ta in honom från hagen frågade jag Sara lite mer om honom. Hur han var och sådär. Svaret jag fick var; han är väldigt snäll, men kan bli het på hemvägen när man rider ut och även busig periodvis. I ärlighetens namn inte ett svar jag hade hoppats på, men det kändes ju väldigt dumt att dra sig ur där och då...

När jag väl fick se honom i hagen var dock alla mina orosmoln som bortblåsta. Vilken skönhet! Stor, maffig, mörkbrun (näst intill svart med vinterpälsen som fortfarande va kvar), med en perfekt vit stjärn i pannan och världens klaraste och busigaste blick hade han. Jag föll som en fura och blev blixtkär.



Provridningen gick jättebra och jag kände på en gång att det var rätt. Å på den vägen är det... Nu har jag ridit honom i snart 1½ år och det har verkligen varit både roligt och utvecklande för min ridning. Under sena hösten förra året började vi ta dressyrlektioner för vår tränare Lina, och både han och jag har lärt oss riktigt mycket tillsammans. Även så har uteritterna funkat bättre och bättre, i början var han mest väldigt pigg när vi gav oss ut så oftast vart det inte mycket mer än skritturer. Men det går framåt!

Nu har han precis kommit hem från sommarbetet, och vi har även flyttat honom till ett nytt stall. Känns jättekul med en nystart, är otroligt peppad inför hösten och vintern tillsammans med honom! Stora plus med nya stallet är uppvärmd sadelkammare + omklädningsrum, samt grushagar = ingen lera. Otroligt skönt inför den kommande slaskperioden!

Oj va långt det här blev...creds till den som orkar läsa! ;)


Slänger in en bild på hjärtat från maj-09


Kommentarer
Postat av: Rosanna Zimdahl

så söt! :)

2010-09-02 @ 16:11:46
URL: http://hastdiggaren.blogg.se/
Postat av: Louise

jättesöt ponny! :)

2010-09-22 @ 22:37:25
URL: http://dressyrmuppen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0